Het einde is in zicht

Mijn allerlaatste blogpost

Niet alleen het einde van corona is in zicht, maar ook het einde van deze rit op ons reddingsvlot is in zicht. Daarom nog dit laatste blogbericht met wat ik vooral geleerd heb uit deze opdracht/ deze periode.

De opdracht

Ik durf eerlijk zeggen dat geschiedenis nooit een van mijn favoriete vakken is geweest. Ik had vooral moeite om alles in een verhaallijn te gieten en te begrijpen. Daarnaast is schrijven ook niet één van mijn beste kwaliteiten. Maar dankzij deze opdracht kreeg ik de ruimte om op mijn eigen tempo en niveau een ontdekkingstocht te maken in de geschiedenis, voornamelijk omtrent pandemieën en epidemieën. En eerlijk? Ik heb ervan genoten en mijn interesse in de geschiedenis is gegroeid! Naast mij te verdiepen in enkel de pandemieën begon ik mij veel meer zaken af te vragen omtrent hun bestaan. Zoals het ontstaan van Pasen of Moederdag, het ontstaan van mijn favoriete fastfood restaurant McDonalds of waarom geven we handen als we elkaar ontmoeten? Deze blog gaf mij de ruimte om de geschiedenis volgens mijn eigen interesse te gaan 'onderzoeken'. 

Ik kan niet zeggen dat deze blog in één, twee, drie klaargespeeld was! Er kroop naast veel tijd ook veel energie in. Het opzoekingswerk, het zoeken naar de juiste woorden om het op je blog te zetten, de andere hun posten lezen. Maar ik heb het allemaal met veel plezier gedaan, want uiteindelijk vond ik het nog een leuke opdracht. Dit omdat je deze opdracht naar je eigen hand/ talent kon zetten.

Daarnaast vond ik iedereen zijn blog zeer interessant en heb ik op zoveel mogelijk blogposten proberen te reageren. Er zaten toffe interacties in en andere blogs waren zeer professioneel geschreven! Het was aangenaam om op deze manier bij te leren over de geschiedenis, want ja ik heb toch wel heel wat bijgeleerd!

Daarnaast wou ik deze blog ook wat luchtig houden door mijn wekelijkse corona-dagboeken te posten. Ik ben zelf al altijd een open persoon geweest dus had ik ook totaal geen probleem om met jullie te delen waarmee ik mij mee bezig hield. 

Deze periode

Het waren/ zijn bizarre tijden, zelf had ik nooit gedacht dat we ooit zoiets gingen meemaken. Zoals jullie waarschijnlijk al lang weten, aangezien we een dagelijkse update krijgen, zitten we in de staart van de eerste coronagolf, het aantal besmettingen en sterfgevallen daalt. Eindelijk kunnen we terug naar het nieuws kijken met meerdere hoofdpunten. Eindelijk krijgen we terug wat vrijheid. Eindelijk kunnen we terug, voorzichtig, ons sociaal contact opbouwen. Eindelijk kunnen we binnenkort weer een pintje gaan drinken op café. Keren we dan eindelijk terug naar het 'normale' leven? Misschien heeft deze periode ervoor gezorgd dat we anders gaan leven en dat dat ons nieuw normaal komt. 

Misschien hebben we allen wel geleerd uit deze periode. Zoals verdraagzaamheid en solidariteit die belangrijke termen zijn in onze samenleving en die vaak van toepassing waren in deze periode. 

Kortom

Ben ik zeer tevreden over het eindresultaat van mijn blog #pestaancorona. En wens ik iedereen het allerbeste toe! Voor degene met nog examens, SUCCES! Voor de docent tijdens het verbeteren/ lezen, OOK SUCCES!


Reacties

Ik heb genoten van je blogs over je dagelijks leven, je kan mooi schrijven. Het werd interesanter om ons te verdiepen in de geschiedenis. Ik deel dezelfde mening. Top!
Dag Charlotte,

Bedankt voor je mooie blog; met plezier gelezen (en waarschijnlijk ook geschreven) en vooral fijn dat je het fijn vond. Als je feedback wil, spring gerust eens binnen als je op school bent in mijn kantoor 001.
Ik had me voorgenomen om jullie echt goed op te volgen, maar de dagen schoven zo snel voorbij dat ik jullie nauwelijks kon bijhouden. Je hoeft er met andere woorden geen verlaten gevoel bij te hebben: dit is puik werk.
Stel het goed tijdens de examens, want 't is tijd dat het gedaan is. Misschien schrijf je straks wel een vakantieblog.

Fijne groeten, en hou je gezond.
bw