Charlie's Corona-dagboek - week 9

Waarmee hou ik mij bezig in deze tijden?

Met wat vertraging ben ik terug met dit wekelijks corona-dagboek. Je kan een kijkje nemen in mijn dagelijks functioneren. Niet dat het zo spannend is, maar ik wil het wel graag delen met jullie!

Zaterdag 16 mei 2020

Vandaag werken we in de loods van Lucas. Hij heeft een nieuw project, namelijk een bijzettafel maken. Dit vanuit een boomstronk met daaronder een stalen onderstel. Ik mag de schors van de boom afkloppen en hem volledig schuren. 
Hier zie je een foto van Lucas die mij het werk toont.

Zondag 17 mei 2020

Vanmorgen met een uitgebreid ontbijt opgestaan. Wat zal ons deze dag brengen? Op weg naar Kluisbergen krijgen we telefoon van een vriend van Lucas. Hij vroeg of we geen zin hadden om mee te gaan varen met hem in Drongen. Daar zeggen we geen neen tegen met zo'n mooi weer. En zo is onze zondag ook weer voorbij gevlogen.

Maandag 18 mei 2020

Vandaag keer ik terug naar mijn thuisfront want de examens staan, helaas, voor de deur. Ik zal mij vandaag vooral bezig houden met de vele examentaken. Hopelijk geraken deze zo snel mogelijk af zodat ik aan mijn blok kan beginnen. 

Dinsdag 19 mei 2020

Als blokpauze gaan we vandaag naar de optiek winkel. Het is donderdag mijn verjaardag en van mijn ouders krijg ik een zonnebril op sterkte cadeau. Ik kijk er al naar uit om deze volgende week te gaan halen! Natuurlijk gaan we met de voorgenomen voorzorgsmaatregelen op bezoek. Zo hebben mijn mama en ik een mondmasker aan en hebben we de mogelijkheid om onze handen te ontsmetten in de optiek winkel. Zijn deze voorzorgsmaatregelen iets dat ooit nog zal verdwijnen? Daarna gaan we weer naar huis om wat schoolwerk te doen.
Dit is de zonnebril die ik gekozen heb.

Donderdag 21 mei 2020

Vandaag is het mijn verjaardag, vandaag mag ik 22 kaarsjes uitblazen! Na een voormiddag schoolwerk te doen hou ik het voor de namiddag bekeken. Om 13 uur komt mijn zus haar vriend en Lucas, want vanavond staat er een BBQ op de planning, wat anders met zo'n weer? Eerst maken we met ons vier een fietstocht. Een beetje onderschat want het was heel warm en het was veel berg op en neer. Daarna, als beloning, volgde een uitgebreide aperitief en de BBQ.
Een sfeerbeeldje van tijdens onze fietstocht.

Wanneer we gedaan hebben met eten komt de buurman nog eens langs. We hebben er een hele goeie band mee want sinds de coronaperiode staan mijn ouders samen met hun iedere avond om 20 uur te klappen voor de thuisverpleegster die bij onze voorburen komt. Ook ben ik sinds kleinsaf iedere morgen naar hun gegaan, omdat mijn ouders vroeg moesten werken en de school voor ons huis is zochten we een dichte opvang. We haalden ook enkele grapjes uit die we zagen verschijnen op TikTok. Hieronder kan je een filmpje vinden.



Het was heel warm en daarom besloten mijn vriend en ik om buiten in de lounge te slapen. Helaas waren daar ook muggen van de partij die ervoor zorgden dat we rond 1 uur toch naar mijn bed zijn gaan slapen. Het was een prachtige verjaardag!
Aan ons bed zal het niet gelegen hebben.

Vrijdag 22 mei 2020

Vandaag vroeg opgestaan samen met mijn vriend. Ik om te leren en Lucas om mijn papa te helpen in de tuin. Vandaag moet onze haag eruit samen met een stuk gras voor een nieuw terras aan te leggen.

In de namiddag vertrekken we terug richting Balegem, daar hou ik mij grondig bezig met deze blog. Mijn vriend mag 's avonds zijn eerste kappersbezoek doen na drie maand, en geloof me het was nodig.

Stay Safe!






Reacties