Charlie's Corona-dagboek - week 8

Waarmee hou ik mij bezig in deze tijden?

Met wat vertraging ben ik terug met dit wekelijks corona-dagboek. Je kan een kijkje nemen in mijn dagelijks functioneren. Niet dat het zo spannend is, maar ik wil het wel graag delen met jullie!

Zaterdag 9 mei 2020 

Een zonnige dag vandaag, deze zullen we al studerend doorbrengen in de loods van mijn vriend. Ideaal om schoolwerk te combineren met een kleurtje op te doen! 

Zondag 10 mei 2020

Vandaag is het DE dag voor onze mama's, namelijk Moederdag. Dit vier ik bij het gezin van Lucas want mijn mama moet vandaag werken in het woon -en zorgcentrum. Dit neemt niet weg dat ze haar cadeau nog niet ontvangen heeft. Maar vanwaar komt Moederdag nu eigenlijk?
Dit is een foto van mijn mama en mezelf  enkele jaren geleden.

Ontstaan Moederdag

De geschiedenis van Moederdag begint in Amerika. Daar leefde Anna Jarvis, een alleenstaande lerares, die begon met haar eigen moeder te bewonderen samen met de rol die moeders in de maatschappij hadden. Door dit te doen wou ze graag een vereringsdag voor moeders organiseren. In 1914 lukte het haar om van haar Moederdag een officiële feestdag te maken op de tweede zondag in mei.

De geschiedenis van Moederdag in België bestaat al langer dan de deze van Nederland. Ze hadden heel snel Moederdag geadopteerd van Anna Jarvis en dit kwam door de Koninklijke Maatschappij voor Tuinbouw en Plantkunde. Want op deze feestdag zagen ze de mogelijkheid om meer bloemen te kunnen verkopen. Dit zorgde ervoor dat deze feestdag in de historie meteen commercieel startte, en dit is ook nooit meer verdwenen. Moederdag stond meteen in het teken van het kopen van cadeaus, vooral bloemen en daarna ontbijtmanden.
Op deze foto zie je Anna Jarvis. 'The Mother of Mother's Day'.

Maandag 11 mei 2020

Vanaf vandaag mag je een bubbel vormen met vier personen. Dit is een ideaal want zo kan Lucas weer meer naar mijn huis komen. Mama werkt in de zorg en was, logisch, heel voorzichtig met sociaal contact. 

Vrijdag 15 mei 2020

Mijn laatste dag op stage, dit zorgt ervoor dat ik vooral bezig ben met dossieroverdracht naar mijn collega's toe. 

Daarna rij ik terug naar mijn vriend die nog aan het werken is in Kluisbergen. Vanavond komt een bevriend koppel naar ons om samen frieten te eten. Normaal is het bij Lucas en zijn vrienden de gewoonte om iedere vrijdagavond samen frieten te eten met zijn vrienden. We zijn dan ook heel blij dat we het nu weer kunnen doen na een lange tijd dit niet te kunnen doen. 

Stay Safe!

Bronnen

Reacties