Charlie's Corona-dagboek - week 7

Waarmee hou ik mij bezig in deze tijden?

Met wat vertraging ben ik terug met dit wekelijks corona-dagboek. Je kan een kijkje nemen in mijn dagelijks functioneren. Niet dat het zo spannend is, maar ik wil het wel graag delen met jullie!

Zaterdag 2 mei 2020

Vandaag vroeg opstaan want ik moet terug gaan babysitten. Dit is dan ook één van de enigste keren dat ik zo makkelijk kan opstaan, want ik ga met veel plezier naar Nolan & Lily. De mama wist mij te vertellen dat het niet makkelijk is om de kindjes bezig te blijven houden. Ze missen hun vriendjes en school, wie had dat gedacht? Ze zijn nog te jong om volledig te beseffen wat er allemaal gaande is, maar ze beseffen maar al te goed dat er iets niet pluis is. 
Hier zie je nog eens Lily, de jongste van de twee.

Omdat ik eens iets anders wou doen met hun heb ik besloten om appelbomen te knutselen. Eerst de boomstam voor teken zodat zij deze kunnen uitknippen, daarna de bladeren uitknippen en erop plakken en dan niet te vergeten de appeltjes. Een geslaagde voormiddag als je het ons vraagt! 
Hier zie je het resultaat van de appelbomen.

Daarna volgde nog een non-productieve schoolnamiddag, het kan niet altijd van een leien dakje gaan.

Zondag 3 mei 2020

Vandaag weer vroeg opstaan om te gaan babysitten. Vandaag doen we het wat rustiger aan, het is tenslotte zondag. We gaan gezellig een filmpje bekijken namelijk 'Charlie's Web'.  

In de namiddag ben ik dan vertrokken terug naar mijn vriend om daar de komende week voor school te werken. 

Maandag 4 mei 2020

Vandaag werkdag, ik sta mee op met mijn vriend om wat kleine taakjes in zijn loods te doen. Zoals zijn tafel volledig schuren zodat deze klaar is voor gebruik. Ik vind het wel leuk om eens iets anders te doen dan schoolwerk, zo varieert mijn week in deze coronaperiode. 

Dinsdag 5 mei 2020

Na een volledige dag schoolwerk te doen had ik wel eens nood aan buitenlucht. Daarom besloten mijn vriend en ik om een fietstocht te doen. Moe en voldaan kwamen we thuis van een fietstocht van 33 kilometer, van Balegem naar Gavere en terug. We zullen goed slapen!
Even een selfie op de fiets om te tonen hoeveel deugd het ons deed.

Donderdag 7 mei 2020

Terug naar stage, vandaag zal het iets anders verlopen want er mogen weer cliënten langskomen. Weliswaar volgens de opgelegde maatregelen. Als de cliënten willen langskomen dienen ze vooraf een afspraak te maken, daarnaast is een mondmasker verplicht en moeten ze hun handen ontsmetten bij het binnenkomen van het OCMW. De gesprekken gebeuren, logisch in deze tijd, achter een plexiglas. 

Ik heb mij al veel de vraag gesteld of deze maatregelen ervoor zullen zorgen dat cliënten minder snel de stap maken naar het OCMW. Want door een afspraak te maken verlies je, volgens mij, de laagdrempeligheid van de eerstelijnsorganisatie. 

Voorlopig gaat alles vlot en houdt iedereen zich aan de genomen maatregelen. Wel is het moeilijk om cliënten te weigeren die geen afspraak gemaakt hebben. 

Stay Safe

Reacties