Charlie's Corona-dagboek - week 6

Waarmee hou ik mij bezig in deze tijden?

Via dit wekelijks corona-dagboek kan je een kijkje nemen in mijn dagelijks functioneren. Niet dat het zo spannend is, maar ik wil het wel graag delen met jullie!

Zondag 26 april 2020

Vandaag zakken we weer af naar het mooie Kluisbergen. Terwijl mijn vriend aan het werken is ben ik ondertussen de blogs van mijn medestudenten aan het lezen! Het is leuk om te zien hoe iedereen deze opdracht naar zijn eigen hand zet. Het is een niet te onderschatten opdracht, want na een hele dag lezen heb ik het merendeel van de blogs gelezen maar nog niet alles. 
Mijn 'workspot' van vandaag.

Dinsdag 28 april 2020

Een maand al niet gaan shoppen, het is toch wel afkicken. Via zalando en de bijenkorf heb ik al enkele zaken besteld maar vandaag wou ik toch eens 'lokaal kopen'. Daarom heb ik via twee boetiekjes uit Ieper en Brugge enkele kleren besteld. Morgen komt het al thuis toe, ik ben benieuwd!

Woensdag 29 april 2020

Vandaag ben ik om 5u30 opgestaan om te helpen bij mijn vriend in de loods. Er staat heel wat werk op de agenda dus kon hij gerust een goedkope werkkracht gebruiken. Zo ben ik de all-rounder in het bedrijf, ik doe van alles. Van de afwas tot het schuren van constructies. Van foto's nemen voor op zijn website tot het verzorgen van het middagmaal (McDonald's). Ik doe het zeer graag, en ben ook blij dat ik hem kan helpen! 

Hieronder zie je twee foto's van mijn vriend waar hij de constructie aan het spuiten is in het zwart. Daar nog eens onder zie je mij de constructies schuren voordat de verf erop kwam.


Rond 16 uur vertrek ik richting mijn thuisfront, één van mijn wekelijkse verplaatsingen om de volgende dag naar stage te gaan. 

En ja hoor mijn kleren zijn goed en wel toegekomen. Ik ben super blij dat alles past en dat ik de lokale handelaar wat gesteund heb. Nu ja heel lokaal is het niet, maar als ik ga gaan shoppen is dit meestal in Ieper, Brugge of Roeselare. Daarnaast heb ik enkele foto's besteld, gratis. Via de app STAMPIX kan je gratis foto's laten afdrukken en thuis laten leveren, dit via een code. Als jullie hierin geïnteresseerd zijn, reageer gerust dan deel ik de code.

Hieronder zie je alvast een filmpje van mijn kleedje dat ik uit de boetiek ZENGA heb ontvangen.
Dit zijn de foto's die ik heb laten afdrukken via STAMPIX

Donderdag 30 april 2020

Een drukke dag op stage, maar door het zelfstandig werken kan ik veel werk verzetten op één dag. Doordat het ernaar uitziet dat de maatregelen gaan versoepelen heeft ook de gemeente Houthulst geïnvesteerd in plexiglas en extra ontsmettingsproducten. Persoonlijk denk ik dat het een goede zaak is dat we voorzien zijn van beschermingsmiddelen. Daarnaast denk ik dat er toch een stuk persoonlijkheid/ huissfeer zal verdwijnen hierdoor. De laagdrempeligheid van de eerstelijnsorganisatie zal voor een groot deel wegvallen. We zullen op afspraak werken, dus mensen kunnen niet langskomen wanneer het voor hun past. Het zal een stuk formeler lopen, aangezien we ons moeten houden aan de afgesproken uren van de afspraak. Het zal afwachten zijn om te zien hoe alles verloopt. 

Zo ...

Dit waren ongeveer de interessantste dagen uit mijn week. De andere dagen ben ik continue in de weer voor school. Want neen, ook al voelt het aan als vakantie, het is geen vakantie. 

Stay Safe

Reacties

Heel fijn om dit te lezen. Je staat ook supergoed met je kleedje!
Ook ik heb al besteld via de stampix app, een heel leuk initiatief. Wat goed dat je de lokale handlaars steunt, dit probeer ik nu ook te doen. Het kleedje staat je heel goed!

Op instagram zag ik dat je jarig bent, dus een heel gelukkige verjaardag! Geniet ervan


Groetjes Jana